Laboratori matemàtic a les escoles La Lió i Mar Nova

Iniciem un nou curs, amb molta il·lusió, amb ganes de construir junts, amb la força de l’equip educatiu i la vitalitat de les famílies! I amb novetats!

Tenim un nou projecte, el Laboratori matemàtic! Es tracta d’un projecte que sorgeix a partir de la fascinació d’una visita al Museu de les matemàtiques de Catalunya, que es troba a Cornellà i que us recomanem que no us el perdeu.

El mes de maig ens arriba a les mans una convocatòria de subvenció de la Diputació de Barcelona, dirigida a les associacions de famílies dels centres educatius, per a fer extraescolars amb la finalitat de millorar les competències bàsiques de l’alumnat.

Podríem fer un laboratori matemàtic com el del museu de Cornellà? I, ens hi posem!

Contactem amb l’equip educatiu del museu i els fem la proposta que accepten encantats i ens expliquen la seva manera de treballar; juguen amb l’alumnat a fer màgia, a descobrir enigmes, a construir a partir de reptes i junts elaboren el material per poder seguir jugant a casa, amb els amics però amb la finalitat de poder entendre el truc, el procés que s’amaga darrera el joc. Ens sembla fantàstic!

Conjuntament, l’AFA de l’escola Mar Nova i l’AFA de l’escola La Lió amb estreta col·laboració amb el professorat de les dues escoles i amb el suport de la regidoria d’ensenyament de l’ajuntament de Premià de Mar, posem les eines per portar a terme el Laboratori matemàtic a un grup-classe de cada escola. Aquesta activitat es realitzarà durant el primer trimestre del curs 2017-18 amb la intenció que l’experiència ens serveixi per fer extensius els aprenentatges que en resultin a tota la població.

Per iniciar aquestes activitats, el museu ens obsequia amb una proposta oberta a tots els públics i que farem el dimarts 26 de setembre a les 17h de la tarda al Centre l’Amistat: Geometria amb bombolles de sabó. Les places són limitades, no hi falteu!

Comparteix i disfruta !

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*